15 kwietnia 2017

Ludzie myślą czasem jak zabić czas, a to czas ich zabija.


Czym dokładnie jest czas? W tym momencie każda sobą, która to czyta, mogłaby podać całkiem inną definicję czasu, lecz każda byłaby poprawna. Czy to możliwe, że coś, co jest tak wielkie, nieskończone, które prawdzie powiedziawszy jest wszystkim. Można powiedzieć, że czas następowanie po sobie, jakiś schemat co było kiedyś, co jest teraz, a co będzie kiedyś, czyli prosto mówiąc przeszłość, teraźniejszość i przyszłość. Czas to wszystkie wydarzeni, które są nieodwracalne, bo się już zdarzyły, jednak niosą one ze sobą kolejne rzeczy.
Trudno powiedzieć czym jest czas w jednym czy nawet w kilku zdaniach. Jak wspomniałam, każdy może inaczej zdefiniować pojęcie czas. Można tak, jak ja napisałam na początku, czy krótko po prostu, że to jednostka, która pozwala określić kolejność wydarzeń, ile minęło od czego, ile coś trwa. To rzecz ciągła; możliwa do zastopowania jedynie podczas zatrzymania ich wszystkich czy zakrzywienia czasoprzestrzeni (tak, to zdanie jest za mądre na mnie, to przyznam). Jednak moim zdaniem najlepszą definicją czasu to będzie stwierdzenie, iż  to coś czego ciągle nam brak , to codzienny pośpiech.Jednym słowem to codzienność, której nie umiem dogonić. Czas to skarb chodź szybko ucieka i nawet nie zawsze zdajemy sobie sprawę jak szybko.
A czym dla ciebie jest czas? 




















25 komentarzy:

  1. Fajne zdjęcia przyrody, chociaż myślałam - sądząc po tytule i ogólnej tematyce, że post będzie bardziej smutny, a więc zdjęcia byłyby smutniejsze, ale rozumiem zachowanie równowagi. Czym jest dla mnie czas? Najkrócej mówiąc - możliwością, możliwością skorzystania z chwil, które już nie wrócą. Jak to mówią nic dwa razy się nie zdarza, więc korzystajmy do woli! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pierwszej kolejności zawsze piszę post, a zdjęcia to tylko dodatek do treści, którą chcę przekazać. Nie zawsze jedne musi odpowiadać drugiemu, jednak z czasem będę się starała oto dbać.

      Usuń
  2. Czas to chwila, której już nigdy nie odzyskam. Dlatego jest tak ważny w naszym życiu. Czas to nasz wyznacznik w każdej dziedzinie życia. Czas to odpowiedź na wszystkie pytania i niestety czas nie leczy ran...
    Pozdrawiam TheDiize

    OdpowiedzUsuń
  3. Czas jest jak wiatr czujemy go ale nie możemy dotknąć :D

    Zapraszam!
    gabrielle-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Dlatego każdą sekundę życia powinniśmy wykorzystać jak najlepiej :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Tak, byśmy niczego później nie żałowali/

      Usuń
  5. Zgodzę się, że czas to skarb, który szybko tracimy i nie sposób go odzyskać

    OdpowiedzUsuń
  6. Krótki i rzeczowy post czyli to co lubię :). Dla mnie czas jest ulotną chwilą i trzeba go dobrze wykorzystać, a nie marnować, bo kiedyś może nam go zabraknąć.

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie wiadomo, kiedy nam zabraknie chodź jednej sekundy.

      Usuń
  7. Az milo mi sie czytalo i ogladalo te sliczne zdjecia!
    Ja spedzam czas,dosc kreatywnie aby najmniej próbuję :)
    Pozdrawiam DARRISKA

    OdpowiedzUsuń
  8. W sumie to nigdy nie zastanawialam sie nad tym czym jest czas. Wiem, że płynie za szybko. Piekne zdjecia ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie czas jest czymś z czego trzeba korzystać jak najlepiej się da, nie marnować go na rzeczach ,które nie są warte. Ja swój czas wypełniam życiem aktywnym ,towarzyskim, poświęcam go książkom. Jest to mój czas i robię z nim to co uważam za słuszne.
    Zdjęcia ,które pokazałaś bardzo ładnie oddają wiosnę ♥
    Zapraszam do siebie http://seemixieblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Czas to jednostka liczona w godzinach i minutach, która nieubłagalnie szybko mija, nie da się jej cofnąć i (często może ranić). Dodatkowo mierzony w rytmie dobowym jest za krótki dla wielu ludzi... Bardzo przemyślany post :)) Świetne zdjęcia!
    wiktoriazuk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Koncepcji czasu jest tak dużo, że trudno go jednoznacznie zdefiniować. Dla mnie osobiście czas jest czymś abstrakcyjnym, wymyślonym przez ludzi. Jego upływ zależy od punktu widzenia i jest różny dla każdego, so...

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba nie mam odpowiedzi na to pytanie, a przynajmniej tu, teraz, jednoznacznej. Nigy się nad tym nie zastanawiałam, bo po prostu żyłam i żyję dalej. Piękne zdjęcia! Przynajmniej u Ciebie na blogu można zobaczyć wiosnę, nie to co za oknem! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno jednoznacznie określić czas, tak jak ty to napisałaś. Prawda, trzeba się tu długo zastanowić.

      Usuń
  13. Czas, coś co przemija tak bardzo szybko, że nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Mija chwila, a budzimy się rok później. Rok za rokiem, rok za rokiem. Tak na prawdę mamy bardzo mało czasu by spełnić swoje plany, marzenia... Także czym szybciej zaczniemy działać tym dla nas lepiej. Życie jest krótkie, nie pozwólmy go sobie zmarnować czy zabrać.
    Zapraszam na: http://majestatyczniee.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla mnie czas to coś co przemija i nie da się tego cofnąć, ale i coś dzięki czemu mam możliwość zmaiany swojego życia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. zdecydowanie za szybko ucieka. Jednak myślę, że dzięki temu bardziej go doceniamy :)

    http://wazkowa.blogspot.com


    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne zdjęcia :) od razu czuć wiosnę :)
    Obserwuje i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Od razu gdy przeczytałam "czym jest czas?", pomyślałam, że muszę wyrazić swoją opinię. Pierwszą rzeczą, jaką sobie wyobraziłam, był po prostu zegar. Wytwór rąk ludzkich. Chodź sam w sobie przedstawia czas, jest też wytworem czasu, zmiennym i coraz bardziej płynącym z wiekiem. Jednak po kilku sekundach przyszła inna myśl, która zupełnie wypędziła tamtą (między innymi dlatego, że wydawała się zbyt płytka). Może czas właściwie nie istnieje? To człowiek go stworzył - on zaczął liczyć krótkie chwilę swojego życia. Może gdyby nie ludzie, nie było by czasu, którego teraz tak bardzo czasem nienawidzimy?
    Pozdrawiam cieplutko.
    Natalia.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie odpowiem na pytanie czym dla mnie jest czas, bo szczerze mówiąc nigdy się nad tym nie zastanawiałam. Znaczy, wiem, że to coś, co trwa naprawdę krótką chwilę i nieustannie nam ucieka, pozostawiając za sobą duże zmiany w naszym życiu, ale tak naprawdę żyję tym, co dzieje się tu i teraz, a o sensie czasu itp. nigdy nie myślałam. Super post! :)

    http://shiirox.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń